Spring naar de inhoud

Groepsindeling

Onderbouw – Groep 1 en 2

“Ik geniet elke dag weer opnieuw van de nieuwsgierigheid van mijn kleuters en de mate waarin zij kennis opzuigen en reproduceren.

Het is ontzettend leuk om hen met veel interesse te horen praten over bijvoorbeeld meteorieten, larven, bolders, vleermuizen, uilenballen en vliegende draakjes.
Onderschat de kleuter niet!”

Middenbouw – Groep 3 en 4

“Elke dag komen de kinderen met de grootste interesse en enthousiasme op school! Ze werken geconcentreerd alleen aan de taken en ze leren van elkaar door samen problemen op te lossen. Kinderen leren om zelfstandig keuzes te maken.

Het is mooi om te zien dat binnen duidelijk grenzen de kinderen zichzelf en anderen stimuleren tot de mooiste ontdekkingen!”

Bovenbouw 1 – Groep 5 en 6

“De toekomst van de wereld zit vandaag in mijn klaslokaal.

Zowel de dagelijkse zaken bespreken we in de klas, als dat het bijzonder is hoe kinderen bezig zijn met de ontwikkelingen in de wereld van vandaag.

Dit maken we dan ook op een veilige manier bespreekbaar.”

Bovenbouw 2 – Groep 7 en 8

“De volgende stap, wat wil ik hierna? In de bovenbouw bereiden we de kinderen voor op het het vervolgonderwijs.

Testen is echter niet leidend, wel het totaalbeeld dat het kind van zichzelf en van haar/zijn omgeving heeft. De toetsen zien wij bijvoorbeeld niet als meetlat, maar als een momentopname. Een foto in de film van de ontwikkeling van het kind.”

samen uniek